_*G.O.Ms.No.35, Date:25.11.2021 - தகவல் தொழில்நுட்பத் துறை - காகிதமில்லா நிர்வாகத்தை அடைவதற்கும் குடிமக்களுக்கு அதிகாரம் வழங்குவதற்கும் அனைத்து அரசுத் துறைகளாலும் டிஜிலாக்கர் அமைப்பை ஏற்றுக்கொள்வது - அரசாணை வெளியீடு!!!*_ - TN School Education 2 U

CLICK TO JOIN OUR WHATSAPP GROUP

Wednesday, December 1, 2021

_*G.O.Ms.No.35, Date:25.11.2021 - தகவல் தொழில்நுட்பத் துறை - காகிதமில்லா நிர்வாகத்தை அடைவதற்கும் குடிமக்களுக்கு அதிகாரம் வழங்குவதற்கும் அனைத்து அரசுத் துறைகளாலும் டிஜிலாக்கர் அமைப்பை ஏற்றுக்கொள்வது - அரசாணை வெளியீடு!!!*_

_*G.O.Ms.No.35, Date:25.11.2021 - தகவல் தொழில்நுட்பத் துறை - காகிதமில்லா நிர்வாகத்தை அடைவதற்கும் குடிமக்களுக்கு அதிகாரம் வழங்குவதற்கும் அனைத்து அரசுத் துறைகளாலும் டிஜிலாக்கர் அமைப்பை ஏற்றுக்கொள்வது - அரசாணை வெளியீடு!!!*_


தகவல் தொழில்நுட்பத் துறை - காகிதமில்லா நிர்வாகத்தை அடைவதற்கும் குடிமக்களுக்கு அதிகாரம் வழங்குவதற்கும் அனைத்து அரசுத் துறைகளாலும் டிஜிலாக்கர் அமைப்பை ஏற்றுக்கொள்வது - அரசாணை வெளியீடு!!!
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

In the letter first read above, the Government of India have stated that DigiLocker system is a flagship initiative of Ministry of Electronics and Information Technology (Meit) under Digital India Programme which aims at the Digital Empowerment of citizens by providing a document wallet to citizens to access authentic documents/certificates in digital format from the source of truth thereby, promoting the vision of paperless Govemance. Digilocker aims to provide a Digital wallet to every citizen so that all the documents can be made available electronically at one place and can be accessed from anywhere anytime. The documents in DigiLocker system are deemed to be at par with original physical documents as per Rule 9A of the Information Technology (Preservation and Retention of Information by Intermediaries providing Digital Locker facilities) Rules, 2016

2. DigiLocker is a platform to access the documents and certificates issued by an authority and verify the same in a Digital way, thus eliminating the use of physical documents Departments/Organizations that get registered with DigiLocker as issuer Organisation can provide electronic copies of documents and certificates issued by them (eg. Driving License. Voter ID. Certificates/ Mark Sheets, Ration Card. Licenses/ permits issued by various Departments etc.) directly into Citizen's DigiLocker account Similarly, Departments can register as Requester Organisation and integrate their online application with DigiLocker to enable the citizens to fetch supporting documents required for various online applications (eg application for Certificates, Licences, Jobs, Subsidies, Pensions. Scholarships, Admission in Schools/Collegen etc.) of respective
Departments, directly from their Digil. 


இது போன்ற தகவல்களை பெற கீழே உள்ள இணைப்பின் மூலம் எங்கள் குழுவில் இணையுங்கள்..



No comments:

Post a Comment